vineri, 21 mai 2010

Anemia este din ce in ce mai raspandita in Romania

Inca de mica am fost nevoita sa merg prin medici si sa imi fac analize.
A trecut timpul si in liceu am inceput sa ma simt rau.
Am mers si mi-am facut mai multe seturi de analize dar a durat cateva saptamani pana doctorii si-au dat seama ce am. Au descoperit ca am enteropatie glutenica. Este o anemie, o lipsa de fier din corp , care poate fi din nastere sau poate aparea din cauza alimentatiei necorespunzatoare.
In cazul meu este din nastere si sunt nevoita sa tin un regim alimentar.
In ultimii trei ani numarul cazurilor de anemie a crescut atat la adulti dar din ce in ce mai mult la copii.
Am fost in spital sa imi repet analizele si am vazut copii cu varsta intre un an sau doi ani care au lipsa de fier. Cazurile usoare se trateaza cu injectii si pastile de fier.
Adultii trec mai usor peste aceata anemia dar pentru copii este foarte greu.
De exemplu: Acum ceva timp eram intr-un supermarket cumparam mai multe si am ajuns in dreptul raionului de produse de panificatie. In fata mea se afla o mamica si un baietel la vreo 6-7 ani. Baiatul vroia sa isi ia din raft o punga de cornuri cu gem dar mama lui nu i-a dat voie si i-a adus aminte ca tine un regim si nu are voie acele cornuri. Nu am uitat nici acum chipul trist si dezamagit al baiatului.
Nu va speriati nu este atat de grav pe cat pare la prima vedere cu timpul te obisnuiesti si inveti ce sa cumperi, ce sa mananci si ce este sanatos.
Eu sunt o fire optimista si cand intalnesc o persoana trista ai spun : "zambeste, maine va fi mai bine!!"

Nu uitati sa zambiti, maine va fi mai bine!

2 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. asa este: zambeste, maine va fi mai bine!!!
    referitor la subiectul abordat de tine, ai dreptate din ce in ce mai multi oameni sufera de aceasta anemie si din pacate asta se intampla din cauza unei alimentatii necorespunzatoare (de cele mai multe ori).
    trebuie sa ne ferim de alimentele care ne fac rau, dar din pacate tentatia e mare...

    RăspundețiȘtergere